Wintime on tukenut ja tehostanut suomalaisten organisaatioiden taloushallintoa eri sukupolvien tuoteperheillä jo useiden vuosikymmenten ajan. Näihin vuosiin on alan muuttuessa ja kehittyessä kuulunut monenlaisia päivityksiä ja muutoksia, myös järjestelmän toimitustavan näkökulmasta, joista merkittävin lienee siirtyminen omakoneympäristöstä täysin pilvipohjaiseksi SaaS-ratkaisuksi.

SaaS-palveluiden helppokäyttöisyys, jatkuvat ja automaattiset ilman lisämaksua tulevat päivitykset, ketterä tuki sekä ennustettavat kustannukset ovatkin kiilanneet vahvasti kertainvestointien edelle. Yhä harvempi yritys haluaa enää omistaa ohjelmistojaan, ylläpitää itse omia konesaleja tai vastata servereiden ja ohjelmistojen päivityksistä, tietoturvasta puhumattakaan.

Wintimen tuotekehityksen ytimessä ovat aina olleet asiakkaiden tarpeet. Asiakkaamme ovat olleet meille inspiraatio, joiden tarpeita olemme pyrkineet kuuntelemaan herkällä korvalla. Tavoitteenamme on tuoda taloushallintoon tehokkuutta ja sujuvuutta poistamalla sellaiset rutiinit, joista järjestelmä voi itse huolehtia. Pilvipalveluihin siirtyminen on ollut yksi edellytyksistä, jonka myötä ohjelmiston kehityksessä on kyetty ottamaan askelia älykkäämpään suuntaan.

Nyt haluamme viedä ohjelmistokehityksemme yhdessä asiakkaidemme kanssa uudelle tasolle. Kerromme seuraavaksi, mitä tämä tulee tarkoittamaan käytännössä 👇

 

Pitkäjänteisellä yhteistyöllä kestäviä taloushallinnon ratkaisuja ja toimivia prosesseja

Asiakkaiden osallistaminen ohjelmistokehitykseen tuo kiistattomia etuja, niin meille ratkaisuntoimittajana kuin asiakkaillemmekin. Asiakkaamme työskentelevät järjestelmän parissa päivittäin ja tietävät parhaiten, millaista järjestelmätukea he tarvitsevat suoriutuakseen tehtävistään tehokkaasti ja luotettavasti.

Jotta asiakasyhteistyö ohjaa kehitystä oikeaan suuntaan, on osattava huomioida monenlaisia näkökulmia ja ymmärrettävä, kuinka niihin vastataan. Asiakkaan palaute esimerkiksi tämänhetkisistä kipukohdista ei yksistään ole oikotie onneen, vaan kehitysideoita ja -tarpeita on osattava peilata myös tulevaisuuden tarpeisiin niin, että ne tarjoamme ratkaisuja kestävästi pitkällä aikajänteellä.

Tuloksellinen yhteistyö edellyttää oikeanlaista kulttuuria ja toimintamalleja – sekä tietysti resursseja uudistusten toteuttamiseksi:

⚠️ Tarve: Tavoitteemme on huomioda ohjelmistokehityksessämme asiakkaidemme tarpeet monialaisesti. Työskentelemme yhdessä erikokoisten ja eri aloilla toimivien organisaatioiden kanssa taataksemme, että järjestelmämme tukee monipuolisesti erityyppisiä tarpeita.

⚠️ Prosessi: Olemme luoneet asiakkaiden tarpeiden, toiveiden ja ehdotusten käsittelylle prosessin varmistaaksemme, että asiakkaidemme ääni kantautuu aina kehitystiimille saakka. Lisäksi varmistamme, että asiakkaamme hyödyntävät järjestelmän toiminnallisuuksia  tehokkaasti tarjoamalla tukitoimia käytön tehokkuuden kasvattamiseksi.

⚠️ Suunta: Teknologian kehitys on nopeaa ja jatkuvaa. Seuraamme aktiivisesti edistysaskelia teknologian kehityksen saralla, jotta kykenemme tarjoamaan asiakkaillemme tehokkaan ja älykkään työkalun.

⚠️ Suunnitelma: Luottamuksen perustana toimii avoin keskustelu. Asiakkaidemme tarpeiden kartoittamisen lisäksi jaamme aktiivisesti suunnitelmiamme ohjelmistokehityksemme osalta. Näin myös asiakkaamme tietävät, mitä järjestelmän kehityksen ja uusien toiminnallisuuksien osalta on odotettavissa ja millä aikajänteellä.

 

Ketterä, skaalautuva ja tarpeita vastaava taloushallinnon ratkaisu

Tulevaisuudessa yritysohjelmistoilta odotetaan samaa sulavaa käyttökokemusta kuin vaikkapa Applen sovelluskaupasta ladattavilta kuluttajasovelluksilta. Helppokäyttöisyyden lisäksi järjestelmiä on tärkeää voida käyttää missä ja milloin tahansa, myös mobiilisti. Yhden, kaikki toiminnallisuudet ja tarpeet kattavan kokonaisratkaisun sijaan monet organisaatiot kaipaavat helposti skaalautuvaa työkalua, johon on helposti lisättävissä eri tarpeet täyttäviä moduuleja. Ja tämän haluamme tarjota myös Wintimen osalta: asiakkaan tarpeisiin täsmällisesti ja kustannustehokkaasti vastaavan taloushallinnon ohjelmiston.

 

5 fokusaluetta Wintimen kehityksessä

1 – Automaatio, jotta taloushallinnon asiantuntijoiden ei tarvitsisi käyttää aikaansa asioihin, jotka kone tekee nopeammin ja tarkemmin. Visiomme on, että automatisoimme kaiken, mikä on järkevää. Yhdessä asiakkaidemme kanssa kartoitamme ne automatisoitavat kohteet, jotka tuottavat eniten hyötyjä.

2 – Raportointi, jotta taloushallinnon työt ruuhkahuipuissa, kuten kuun vaihteessa, kvartaalien vaihtuessa ja tilikauden päättyessä, sujuisivat mahdollisimman sutjakasti. Kun raportointi ei teetä ylitöitä, taloushallinto pystyy keskittymään paremmin tulevan ennakointiin.

3 – Suorituskyky & laatu, koska kaikki tietävät, kuinka rasittavaa on, kun ohjelma jää kellottamaan. Kaiken “mielenkiintoisen” kehitystyön ohella teemme jatkuvasti töitä suorituskyvyn tehostamiseksi, jotta ohjelmiston käyttö on aina tehokasta ja sujuvaa.

4 – Lainsäädäntö ja regulaatio, koska kirjanpidon vaatimukset ovat jatkuvassa muutoksessa. Taloushallinnon ohjelmistojen kehittämiseen liittyy paljon sellaista tekemistä, jota ei vain voi laiminlyödä. Asiakkaamme voivat luottaa siihen, että järjestelmämme huomioi lainsäädännön asettamat vaateet, ja voivat keskittää oman aikansa olennaiseen tekemiseen.

5 –Kulttuuri, jotta pystymme entistä tiiviimmin osallistamaan asiakkaitamme ohjelmistokehitykseen. Ja tähän liittyy lanseeraamamme Winnerit-asiantuntijaverkosto.

 

Ole Winneri ja osallistu taloushallinnon järjestelmäkehitykseen! Kerro meille, mitä sinä toivoisit ohjelmistolta.

Asiakkaanamme mielipiteesi merkitsee. Olemme lanseeraamassa Winnerit-yhteisöä, jonka jäsenet pääsevät osallistumaan taloushallinnon ohjelmiston, Wintimen, kehittämiseen tiiviisti. Winnerit pääsevät ensimmäisenä hyödyntämään esimerkiksi yhdessä ideoitujen, uusien automaatio- ja raportointiominaisuuksien beta-versioita.

Oletko kiinnostunut osallistumaan Wintimen-ohjelmiston kehittämiseen? Liity Winnereihin Communityssä (*. 

Liity Communityyn

Haluatko kuulla lisää alan johtavasta taloushallinto-ohjelmistosta? Varaa maksuton Wintime demo.

Varaa maksuton demoesittely

 

(* Community on Visman asiakasportaali, josta löydät lisätietoja ja ohjeita tuotteistamme, tapahtumista ym. ajankohtaisista aiheista.